Anpassade kurser Bemötande och Kundservice
Skräddarsydda kurser för dig som vill förbättra ert bemötande eller kundservice. Från 5 deltagare.Försäljning för icke-säljare
Så gör ni försäljning till en naturlig och inspirerande del av allas arbete
- Försäljningens grunder och hur du använder dem i din roll
- Hur du kan göra försäljning som en naturlig del i ditt dagliga arbete
- Att använda dina fördelar i din yrkesroll jämfört med en professionell säljare
Skräddarsydd internkurs
3 tim-3 dagar, ditt behov avgör
Du bestämmer datum
Vi kommer till er
Så gör ni försäljning till en naturlig och inspirerande del av allas arbete
I alla kontakter med kunder finns möjlighet till försäljning. Kunden har aktivt valt er tjänst eller produkt. Dessutom söker alla kunder bekräftelse om att det var ett bra köp. Därför finns ett genuint intresse för de mervärden ni kan erbjuda. Kunden känner inte till alla möjligheter eller fördelar och en nöjd kund som ser ytterligare möjligheter vill gärna köpa mer. Och alla kan hjälpa kunden till rätt köpbeslut…
Denna utbildning lär alla att agera på ett säljande sätt – och bli bekväm i det – fast yrkestiteln inte är säljare. Oavsett yrkesroll lär vi er att föra en mervärdesdialog med kunden, synliggöra behov och agera på köpsignaler. Vi utmanar negativa attityder till försäljning och träna på att agera på ett för positivt och förtroendeingivande sätt. Dessutom får ni många praktiska tips och konkreta verktyg som hjälper er göra försäljning till en naturlig del av ert arbete.
Utbildningen anpassas efter era behov och önskemål
Utbildningens längd: 1 till 3 dagar
Kontakta oss för offert
Telefon: 08-4418000
Mail: Internkurs@conferator.se
Utbildningsprogram – exempel
Försäljningens grunder och hur du använder dem i din roll
Hur du kan göra försäljning som en naturlig del i ditt dagliga arbete
Att använda dina fördelar i din yrkesroll jämfört med en professionell säljare
Utveckla dina speciella styrkor i försäljning såsom icke-säljare
Så skapar du förtroende i en säljsituation
Se värdet av dina råd ur kundens perspektiv
Så hjälper du kunden till ett ännu bättre köp
Bra sätt att skapa motivation hos dig själv och kunden
Så växlar du från service till försäljning på ett naturligt sätt
Att lyckas med försäljning i din yrkesroll - steg för steg
Deltagare
Genomförda kurser
Utbildare
Så tar du hem en av Sveriges bästa kurser - steg för steg
Fråga efter offert
Bolla kursbehov kostar inget...
beskriv kort ämnet, ca antal deltagare samt andra funderingar du har. Fyll i formuläret nedan eller maila internkurs-at-conferator.se
Ett kort samtal per telefon ...
...för att förstå ert upplevda behov av kunskap och träning. Vi bedömer om vi kan hjälpa er givet förutsättningarna.
Du får ett förslag med omfattning och prislapp
Offert med exempel på beprövat kursinnehåll.
Vi förbereder och anpassar
Om vi går vidare...
...får du våra stöddokument som kan hjälpa dig att avgränsa behov och mål med kursen men även planera för det praktiska runt en kurs.
Förstudie: Förberedande frågor
Vi sänder ut några frågor till deltagarna. Dels för att få in exempel, få höra individens egen uppfattning om "problem" samt dennes förmåga att hantera dessa. Dels för att få deltagaren att "logga in" på frågeställningarna.
Telefonsamtal mellan beställare och utbildare
Deltagarsvar tolkas av utbildare och diskuteras med dig som uppdragsgivare. Dessa sammanvägs med utbildningsinsatsens specifika mål. Detta ligger till grund för utformning av kursinnehållet.
En förberedande uppgift kan skickas ut till deltagarna om så beslutas
Själva kursen och efterarbete
Själva kursen
Det som bl a är viktigt är övningar samt i vissa fall diskussioner i gruppen under ledning av en erfaren coach.
* Kurs: kunskap, verktyg och övningar.
* Skapa individuell handlingsplan. Vad behöver jag träna på.
* Stöd och råd till ansvarig chef för att befästa ny kunskap och stötta nya vanor.
Deltagarna arbetar ...med gemensamma och individuella hemuppgifter där varje individ tränar på det som kommit fram.
Utvärdering och hur håller ni det ”vid liv”
Kvalitativ uppföljning av insatsen mot dess mål. Finns möjlighet till kvantitativ mätning som ligger i linje med insatsens mål behöver dessa bestämmas i god tid före kursstart.
Fördelar med beställa en internkurs från Conferator
Enkelt, kostnadseffektivt och högre effekt
Redan vid 5-6 deltagare kan kostnaden per person vara lägre än motsvarande öppen utbildning.
Samtidigt blir effekten ofta avsevärt högre. Skälen är
1. vi fokuserar på det som är viktigt för just er
2. vi använder exempel från er verklighet
3. vi "värmer upp" deltagarna i förväg om ni vill
4. vi planerar redan i förarbetet för hur ni för in de nya kunskaperna i det dagliga arbetet.
Genomtänkt process och beprövade kursupplägg
Under många år har vi arbetat för att göra det enkelt för dig som kund att vara delaktig i din egen viktiga utbildningssatsning.
Vi arbetar för att göra er utveckling till något konkret, inspirerande och utvecklande. För att er utbildning ska ge resultat direkt i er verklighet – meningsfulla kunskaper som är lätta att ta till sig. För att ge er en injektion i er utveckling!
Mycket meriterade och engagerade utbildare
Utbildningsledare från Conferator har gedigen teoretisk kunskap och lång praktisk erfarenhet. De håller sig uppdaterade och vet vad som gäller i dagens privata och offentliga verksamhet. De kan förmedla insikter och kunskaper, men också beröra, inspirera och mana till eftertanke.
Ni möter alltid en initierad och intresserad utbildningsledare som kan och vill föra en utvecklande dialog kring vad som är viktigt för just er…
Kontakta mig, jag vill veta mer.
Frågan är fri
Det är rejält lönsamt från 4-5 deltagare att ta hem en utbildare till er. Därtill läggs värdet att få fullt fokus under kursen på ert behov och speciella förutsättningar.
Ring 08-441 80 00, maila peter.alvendal-at-conferator.se eller fyll i formuläret så pratar vi om det.
Det kostar inget, men kan definitivt ge dig fler insikter, nya möjligheter och bättre resultat!
Peter Alvendal, Senior partner