Frågor och svar
Här finner du vanliga frågor och svar.Tid och plats
Var äger utbildningen rum? Vilka tider?
Information om tid och plats finner du vid varje utbildning i högerkolumnen under ”KURSFAKTA”.
Var ligger kurslokalen?
Information om lokalens adress finner du vid varje utbildning i högerkolumnen under ”KURSFAKTA”. Du finner alla våra kurslokaler här.
Garantier
Vad innebär er Nöjd kund-garanti?
Om du efter första halvdagen av kursen bestämmer dig för att kursen inte var rätt för dig, behöver du bara meddela utbildaren skriftligen och lämna in din dokumentation. Vi återbetalar kursavgiften. Du har inget att förlora!
Vad innebär er Kunskapsgaranti?
Om du slutar din anställning inom tre månader efter att du deltagit på en av våra utbildningar, kan din efterträdare delta kostnadsfritt på samma utbildning inom sex månader. Denna garanti säkerställer att utbildningsinvesteringen stannar i företaget.
Pris och villkor
Var hittar jag priset?
Information om pris och villkor finner du vid varje utbildning i högerkolumnen under rubriken ”KURSFAKTA”.
Vilka villkor gäller för utbildningen?
Information om pris och villkor finner du vid varje utbildning i högerkolumnen under rubriken ”KURSFAKTA”.
Vad ingår i deltagaravgiften?
Lunch samt för- och eftermiddagskaffe, dokumentation och diplom ingår i priset på våra utbildningar. Se vidare under rubriken ”KURSFAKTA” under aktuell utbildning. Priser är exklusive moms.
Finns det en tidsfrist för anmälan till utbildningarna?
Helst 3 veckor innan planerad kursstart. Du kan dock anmäla dig fram till dagen före utbildningen, men vi rekommenderar att du är tidigt ute. Många utbildningar blir fullbokade då antalet platser är begränsat.
Vad har ni för avboknings- och ombokningsregler?
Vid avbokning senast tre veckor före kursstart, debiteras 20% av kursavgiften, vid avbokning två-tre veckor före kursstart debiteras 50% och därefter 100%. Ombokning är kostnadsfri fram till tre veckor före kursstart, därefter debiteras 20% fram till 3 dagar före kursstart. Därefter kan kursplats endast överlåtas till kollega. Ombokning kan ske max två gånger per kursplats. Kursplats kan alltid överlåtas till kollega. All av- och ombokning skall ske skriftligt.
Kan jag överlåta min plats till en kollega?
Ja, ge besked till kundservice@conferator.se eller telefon 08-441 80 00..
Vad händer om jag blir sjuk?
Ring kundservice 08-4418000 eller maila kundservice@conferator.se
Får jag en bekräftelse på min anmälan?
Vi sänder en bekräftelse på anmälan till den e-mailadress du uppgivit.
Var kan jag läsa om era villkor?
Läs om våra priser och villkor här.
Rabatter
Kan jag få rabatt på mitt deltagande?
Ja, läs mer om våra rabatter och erbjudanden här.
Får vi rabatt om vi är flera från samma organisation?
Ja, om ni anmäler er samtidigt går ni 4 för priset av 3 eller 6 för priset av 5, beroende på typ av utbildning. Vänligen se under rubriken ”KURSFAKTA” under respektive utbildning.
Finns det en personlig rabatt?
Ja, om du deltar på 3 kurser inom 2 år, betalar du endast för 2 kurser. Vi bjuder på den billigaste kursen. Läs mer här under ”Gå 3 kurser, betala för 2”.
Kan jag kombinera olika rabatter och erbjudanden?
Nej, erbjudanden och rabatter kan inte kombineras med varandra. Kontakta vår kundservice 08-441 80 00 om du är osäker.
Fakturering
Får jag en faktura?
Ja, du får en faktura (vanligtvis med betalningsvillkor 30 dagar) efter att vi har registrerat din anmälan. Vänligen notera om fakturan ska ange referensperson eller ordernummer vid din bokning.
Vem skickar fakturorna?
Du får din faktura från Conferator Kompetens AB. Frågor angående betalningar, förfallodag mm ställs därför enklast till vår kunndservice på telefon 08-441 80 00 eller kundservice@conferator.se.
Bytesrätt
Hur utnyttjar jag min bytesrätt?
Om du anmäler dig per telefon, säg att du vill utnyttja ditt värdebevis/kursbiljett/presentkort. Annars gör en notering på den skriftliga anmälan.
Hur använder jag mitt presentkort?
Om du anmäler dig per telefon, säg att du vill utnyttja ditt värdebevis/kursbiljett/presentkort. Annars gör en notering på den skriftliga anmälan.
Resa och hotell
Hur reser jag till kurslokalen?
Du hittar tips om resa till kurslokalerna i Stockholm här och kurslokalerna i Göteborg här.
Är övernattning inkluderat i priset?
Nej, övernattning är inte inkluderat i priset.
Bokar ni hotell eller gör jag det själv?
Du bokar hotellrum själv, men du får bra rabatt om du bokar på de hotell vi har samarbete med. Läs mer här.
Adressregister
Kan jag bli uppsatt på er maillista?
Ja, maila till info@conferator.se och berätta vilken utbildning du är intresserad av.
Kan jag uppdatera / ta bort mina uppgifter i ert adressregister?
Skicka ett mail till kundservice@conferator.se eller faxa broschyrens baksida till 08-411 66 05. Har du fått en broschyr så glöm inte att uppge källkod.