Anpassade kurser Bemötande och Kundservice
Skräddarsydda kurser för dig som vill förbättra ert bemötande eller kundservice. Från 5 deltagare.Professionell kundservice och merförsäljning
Varje tillfälle en kund kontaktar er är ett gyllene tillfälle till försäljning oavsett om skälet till kontakten är missnöje eller bara önskan om mer information…
- Därför upplevs din kundservice ännu bättre när du även säljer
- Därför VILL kunden köpa mer
- Gör försäljning till en del av din kundservice
Skräddarsydd internkurs
3 tim-3 dagar, ditt behov avgör
Du bestämmer datum
Vi kommer till er
Varje tillfälle en kund kontaktar er är ett gyllene tillfälle till försäljning
…oavsett om skälet till kontakten är missnöje eller bara önskan om mer information…
Varje kund vill känna att de gjort ett bra köp. Det är naturligt. Ibland uppstår dock situationer som stör denna känsla. Det kan t ex vara att produkten/tjänsten inte fungerar som tänkt eller att kunden haft andra förväntningar vid köpet.
Här blir er roll väldigt viktig. Först att lyssna och nå en förtrolig dialog med kunden. Sen att hitta lösningar som stärker relationen till kunden. Dels känslan av att det var bra att köpa från er från början, dels att kunden ser nya möjligheter med olika alternativ eller kanske rent av köpa mer så att behoven tillfredställs…
Utbildningen anpassas efter era behov och önskemål
Utbildningens längd: 1/2 till 3 dagar
Kontakta oss för offert
Telefon: 08-4418000
Mail: Internkurs@conferator.se
Utbildningsprogram – exempel
Därför upplevs din kundservice ännu bättre när du även säljer
Därför VILL kunden köpa mer
Gör försäljning till en del av din kundservice
Bli bekväm med och våga sälja
Om att sälja på rätt sätt
Din roll. Förbättra din service gentemot kunden - med på fokus mervärde
Skapa förtroende och kontakt i kundrelationen
Kunden och det upplevda kundvärdet
Att skapa och kommunicera kundvärden
Bemästra positiv påverkan
Att nå bästa affär för båda parter
Service som ger merförsäljning
Känna säkerhet i dig själv i obekväma situationer
Bättre hantera kundklagomål
Deltagare
Genomförda kurser
Utbildare
Så tar du hem en av Sveriges bästa kurser - steg för steg
Fråga efter offert
Bolla kursbehov kostar inget...
beskriv kort ämnet, ca antal deltagare samt andra funderingar du har. Fyll i formuläret nedan eller maila internkurs-at-conferator.se
Ett kort samtal per telefon ...
...för att förstå ert upplevda behov av kunskap och träning. Vi bedömer om vi kan hjälpa er givet förutsättningarna.
Du får ett förslag med omfattning och prislapp
Offert med exempel på beprövat kursinnehåll.
Vi förbereder och anpassar
Om vi går vidare...
...får du våra stöddokument som kan hjälpa dig att avgränsa behov och mål med kursen men även planera för det praktiska runt en kurs.
Förstudie: Förberedande frågor
Vi sänder ut några frågor till deltagarna. Dels för att få in exempel, få höra individens egen uppfattning om "problem" samt dennes förmåga att hantera dessa. Dels för att få deltagaren att "logga in" på frågeställningarna.
Telefonsamtal mellan beställare och utbildare
Deltagarsvar tolkas av utbildare och diskuteras med dig som uppdragsgivare. Dessa sammanvägs med utbildningsinsatsens specifika mål. Detta ligger till grund för utformning av kursinnehållet.
En förberedande uppgift kan skickas ut till deltagarna om så beslutas
Själva kursen och efterarbete
Själva kursen
Det som bl a är viktigt är övningar samt i vissa fall diskussioner i gruppen under ledning av en erfaren coach.
* Kurs: kunskap, verktyg och övningar.
* Skapa individuell handlingsplan. Vad behöver jag träna på.
* Stöd och råd till ansvarig chef för att befästa ny kunskap och stötta nya vanor.
Deltagarna arbetar ...med gemensamma och individuella hemuppgifter där varje individ tränar på det som kommit fram.
Utvärdering och hur håller ni det ”vid liv”
Kvalitativ uppföljning av insatsen mot dess mål. Finns möjlighet till kvantitativ mätning som ligger i linje med insatsens mål behöver dessa bestämmas i god tid före kursstart.
Fördelar med beställa en internkurs från Conferator
Enkelt, kostnadseffektivt och högre effekt
Redan vid 5-6 deltagare kan kostnaden per person vara lägre än motsvarande öppen utbildning.
Samtidigt blir effekten ofta avsevärt högre. Skälen är
1. vi fokuserar på det som är viktigt för just er
2. vi använder exempel från er verklighet
3. vi "värmer upp" deltagarna i förväg om ni vill
4. vi planerar redan i förarbetet för hur ni för in de nya kunskaperna i det dagliga arbetet.
Genomtänkt process och beprövade kursupplägg
Under många år har vi arbetat för att göra det enkelt för dig som kund att vara delaktig i din egen viktiga utbildningssatsning.
Vi arbetar för att göra er utveckling till något konkret, inspirerande och utvecklande. För att er utbildning ska ge resultat direkt i er verklighet – meningsfulla kunskaper som är lätta att ta till sig. För att ge er en injektion i er utveckling!
Mycket meriterade och engagerade utbildare
Utbildningsledare från Conferator har gedigen teoretisk kunskap och lång praktisk erfarenhet. De håller sig uppdaterade och vet vad som gäller i dagens privata och offentliga verksamhet. De kan förmedla insikter och kunskaper, men också beröra, inspirera och mana till eftertanke.
Ni möter alltid en initierad och intresserad utbildningsledare som kan och vill föra en utvecklande dialog kring vad som är viktigt för just er…
Kontakta mig, jag vill veta mer.
Frågan är fri
Det är rejält lönsamt från 4-5 deltagare att ta hem en utbildare till er. Därtill läggs värdet att få fullt fokus under kursen på ert behov och speciella förutsättningar.
Ring 08-441 80 00, maila peter.alvendal-at-conferator.se eller fyll i formuläret så pratar vi om det.
Det kostar inget, men kan definitivt ge dig fler insikter, nya möjligheter och bättre resultat!
Peter Alvendal, Senior partner