Anpassade kurser Bemötande och Kundservice
Skräddarsydda kurser för dig som vill förbättra ert bemötande eller kundservice. Från 5 deltagare.Bemöta besvärliga kunder
Nå högre kvalitet i alla kontakter och bli stärkt i kundkontakten
- Att identifiera och förstå olika kund- och personlighetstyper
- Så bemöter du besvärliga kunder – steg för steg
- Olika sätt att lugna ner arga kunder och att skapa förtroende
Skräddarsydd internkurs
3 tim-3 dagar, ditt behov avgör
Du bestämmer datum
Vi kommer till er
Nå högre kvalitet i alla kundkontakter och bli stärkt i kundkontakten
Alla som har daglig kundkontakt vet att det ofta uppstår knepiga och känsliga situationer i mötet med irriterade och missnöjda kunder. Lär er lyckas i dessa möten – varje gång!
Med utgångspunkt från vår mycket uppskattade öppna utbildning skräddarsyr vi ett anpassat program för er. Ni får alla verktyg ni behöver för att tryggt och professionellt bemöta kunder som är besvärliga på något sätt, t ex aggressiva, nedlåtande eller ”bara ser fel”.
Ni tränar på hela kedjan från att lugna ner och skapa förtroende – via att argumentera och hantera konflikt – till att avsluta kontakten med en positiv känsla hos kunden. Ni får också lära er hur ni hanterar kundklagomål och påverkar andra människor på positivt sätt. Dessutom får var och en praktiska metoder att stärka sig själv och att ta hand om sina egna känslor. Missa inte tillfället att bli säkrare i alla era kundmöten!
Utbildningen anpassas efter era behov och önskemål
Utbildningens längd: 1 till 3 dagar
Kontakta oss för offert
Telefon: 08-4418000
Mail: internkurs@conferator.se
Utbildningsprogram – exempel
Att identifiera och förstå olika kund- och personlighetstyper
Så bemöter du besvärliga kunder – steg för steg
Olika sätt att lugna ner arga kunder och att skapa förtroende
Så hanterar du konflikter
Så vänder du kundklagomål till nöjda kunder
Framgångsrik dialog – så hjälper du kunden från problem till positiva lösningar
Bemästra positiv påverkan
Olika sätt att stärka dig själv i kundkontakten
Deltagare
Genomförda kurser
Utbildare
Så tar du hem en av Sveriges bästa kurser - steg för steg
Fråga efter offert
Bolla kursbehov kostar inget...
beskriv kort ämnet, ca antal deltagare samt andra funderingar du har. Fyll i formuläret nedan eller maila internkurs-at-conferator.se
Ett kort samtal per telefon ...
...för att förstå ert upplevda behov av kunskap och träning. Vi bedömer om vi kan hjälpa er givet förutsättningarna.
Du får ett förslag med omfattning och prislapp
Offert med exempel på beprövat kursinnehåll.
Vi förbereder och anpassar
Om vi går vidare...
...får du våra stöddokument som kan hjälpa dig att avgränsa behov och mål med kursen men även planera för det praktiska runt en kurs.
Förstudie: Förberedande frågor
Vi sänder ut några frågor till deltagarna. Dels för att få in exempel, få höra individens egen uppfattning om "problem" samt dennes förmåga att hantera dessa. Dels för att få deltagaren att "logga in" på frågeställningarna.
Telefonsamtal mellan beställare och utbildare
Deltagarsvar tolkas av utbildare och diskuteras med dig som uppdragsgivare. Dessa sammanvägs med utbildningsinsatsens specifika mål. Detta ligger till grund för utformning av kursinnehållet.
En förberedande uppgift kan skickas ut till deltagarna om så beslutas
Själva kursen och efterarbete
Själva kursen
Det som bl a är viktigt är övningar samt i vissa fall diskussioner i gruppen under ledning av en erfaren coach.
* Kurs: kunskap, verktyg och övningar.
* Skapa individuell handlingsplan. Vad behöver jag träna på.
* Stöd och råd till ansvarig chef för att befästa ny kunskap och stötta nya vanor.
Deltagarna arbetar ...med gemensamma och individuella hemuppgifter där varje individ tränar på det som kommit fram.
Utvärdering och hur håller ni det ”vid liv”
Kvalitativ uppföljning av insatsen mot dess mål. Finns möjlighet till kvantitativ mätning som ligger i linje med insatsens mål behöver dessa bestämmas i god tid före kursstart.
Fördelar med beställa en internkurs från Conferator
Enkelt, kostnadseffektivt och högre effekt
Redan vid 5-6 deltagare kan kostnaden per person vara lägre än motsvarande öppen utbildning.
Samtidigt blir effekten ofta avsevärt högre. Skälen är
1. vi fokuserar på det som är viktigt för just er
2. vi använder exempel från er verklighet
3. vi "värmer upp" deltagarna i förväg om ni vill
4. vi planerar redan i förarbetet för hur ni för in de nya kunskaperna i det dagliga arbetet.
Genomtänkt process och beprövade kursupplägg
Under många år har vi arbetat för att göra det enkelt för dig som kund att vara delaktig i din egen viktiga utbildningssatsning.
Vi arbetar för att göra er utveckling till något konkret, inspirerande och utvecklande. För att er utbildning ska ge resultat direkt i er verklighet – meningsfulla kunskaper som är lätta att ta till sig. För att ge er en injektion i er utveckling!
Mycket meriterade och engagerade utbildare
Utbildningsledare från Conferator har gedigen teoretisk kunskap och lång praktisk erfarenhet. De håller sig uppdaterade och vet vad som gäller i dagens privata och offentliga verksamhet. De kan förmedla insikter och kunskaper, men också beröra, inspirera och mana till eftertanke.
Ni möter alltid en initierad och intresserad utbildningsledare som kan och vill föra en utvecklande dialog kring vad som är viktigt för just er…
Kontakta mig, jag vill veta mer.
Frågan är fri
Det är rejält lönsamt från 4-5 deltagare att ta hem en utbildare till er. Därtill läggs värdet att få fullt fokus under kursen på ert behov och speciella förutsättningar.
Ring 08-441 80 00, maila peter.alvendal-at-conferator.se eller fyll i formuläret så pratar vi om det.
Det kostar inget, men kan definitivt ge dig fler insikter, nya möjligheter och bättre resultat!
Peter Alvendal, Senior partner