3 enkla sätt att argumentera
Gnäll, ilska och manipulation.
Bortförklaringar, likgiltighet och bufflighet.
Ibland möter vi människor som vi upplever besvärliga.
10 tips för att hantera beteenden
Gnäll, ilska och manipulation.
Bortförklaringar, likgiltighet och bufflighet.
Ibland möter vi människor som vi upplever besvärliga.
10 steg för att hantera arga kunder
Aggressioner, oförskämdheter och påhopp. Ibland helt utan anledning. Är det delar av vardagen på ditt jobb?
Arga kunder kan vara en av de mest utmanande aspekterna i arbetslivet. Oavsett om du blir konfronterad ansikte mot ansikte eller över telefon,
5 tips för att ge dina kunder ett starkt första intryck
”Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck.”
En klyscha? Kanske, men du har en tung uppförsbacke om det första du gör är att stöta bort kunden. Ofta sker det till och med utan att vi själva inser det.
De 13 värsta sakerna att säga till dina kunder
Det finns många saker saker du kan säga till dina kunder som uppfattas som kränkande eller provocerande. Dessa ord och fraser förstör kundens upplevelse direkt. Ofta säger vi dem utan blekaste aning om hur de påverkar kunderna.
Säljpsykologi
- Säljpsykologins grundstenar
- Angreppsätt som leder till förtroende och tillit
- Köppsykologi och köpstilar
Professionell kundservice
- Därför upplevs din kundservice ännu bättre när du även säljer
- Därför VILL kunden köpa mer
- Gör försäljning till en del av din kundservice
Professionell kundservice och merförsäljning
- Därför upplevs din kundservice ännu bättre när du även säljer
- Därför VILL kunden köpa mer
- Gör försäljning till en del av din kundservice
Säljkommunikation och retorik
- Den framgångsrike säljarens nyckelfaktorer
- Retorik och försäljningsarbete
- Aktivt lyssnande i praktiken
Affärsmannaskap
- Affärsmässighet – lär av de riktigt framgångsrika
- Marknadsplanering – väljer du de lönsammaste metoderna?
- Affärsekonomi, affärsförhandling, försäljning, kundservice…
Personlig försäljning
- Effektivitet i försäljning
- Förarbete som öppnar för lönsam försäljning
- Presentationer som leder dig och kunden rätt
Försäljning för servicetekniker
- Försäljningens grunder och hur du använder dem i din roll
- Att använda dina fördelar i din yrkesroll jämfört med en professionell säljare
- Kunden och det upplevda kundvärdet – så uppfattar du köpsignaler
Försäljning för innesäljare
- Fördelar och utmaningar med telefonen som säljredskap
- Kundpsykologi – säljpsykologi
- Att tala med trovärdighet och auktoritet
Försäljning för konsulter
- Planering – effektiv balans mellan uppdrag och försäljning Olika förberedelser som ger resultat
- Bearbetning av kundinformation som skapar mervärden
- Kundpsykologi – Skapa förtroende direkt
Försäljning för icke-säljare
- Försäljningens grunder och hur du använder dem i din roll
- Hur du kan göra försäljning som en naturlig del i ditt dagliga arbete
- Att använda dina fördelar i din yrkesroll jämfört med en professionell säljare