Anpassade kurser Bemötande och Kundservice
Skräddarsydda kurser för dig som vill förbättra ert bemötande eller kundservice. Från 5 deltagare.Säljande service för träningsklubbar och gym
En skräddarsydd utbildning för dig som arbetar i receptionen på träningscenter.
- Skillnaden på service och säljande service
- Att våga och att lyckas med merförsäljning
- Så får du varje medlem att känna sig speciell
- Hur få medlemmarna att tipsa andra om klubben?
Skräddarsydd internkurs
3 tim-3 dagar, ditt behov avgör
Du bestämmer datum
Vi kommer till er
Kundbemötande och merförsäljning för träningsklubbar
Du som är receptionist på en träningsklubb är en nyckelmedarbetare i verksamheten. Du är klubbens ansikte utåt och det är du som avgör om medlemmarna trivs på klubben.
Denna heldag är skräddarsydd för dig som receptionist på träningsklubb. Det blir en fullspäckad dag som ger dig konkreta verktyg och praktiska övningar för att få medlemmarna att känna sig speciella, vända klagomål och sälja mer. Du får också en lathund med guldkornen ur utbildningen för att lättare kunna tillämpa dina kunskaper när du är tillbaka på klubben.
Välkommen !
Kursmål
- Få nöjdare medlemmar
- Få mer lojala medlemmar
- Öka snittintäkten per medlem
- Få medlemmarna att rekommendera klubben till andra
- Hantera klagomål
Kurspedagogik
För vem?
Deltagare
Genomförda kurser
Utbildare
Skräddarsy
Ta hem kursen!
Många väljer att hålla denna uppskattade kurs internt för ett större antal medarbetare, vilket gör investeringen extra kostnadseffektiv
- 100% relevant innehåll
- Enkelt och effektivt
- Professionellt stöd FÖRE – UNDER – EFTER
- Lönsamt redan vid 5 till 6 deltagare
Lite om hur vi jobbar i bakgrunden så länge:
- Vi arbetar endast med de bästa fristående konsulter (tex till skillnad från att ha anställda utbildare).
- Kursupplägg och innehåll möjliggör för deltagaren att få med sig så mycket nyttig kunskap i ämnet som möjligt.
- Men inte bara det, kunskapen ska vara direkt användbar och ge resultat i det dagliga arbetet. Vi använder ett uppskattat verktyg som underlättar denna inlärnings- och omvandlingsprocess.
1 dag skräddarsydd kurs: Ökad försäljning på inkommande samtal
”Jag är jättenöjd med Conferators kurs och deras sätt att anpassa kursen till oss och våra behov och förutsättningar! Målet var att förbättra kundbemötandet i inkommande samtal och öka försäljningen. Utbildningen gav oss en vitaminkick och en mycket bra uppstart för vår strävan att öka försäljning på inkommande samtal. Kursen gav oss även gemensamt språk o agenda vilket är viktigt för att befästa kunskaper och arbetssätt och hålla kursen vid liv. Tyvärr har vi ej de systemstöd vi skulle behöva för att kunna mäta mjuka mätetal tex på nöjda kunder och kvalitet i samtal. Däremot ser vi att försäljningen ökat. Vi har roligare samtal nu och vi har blivit bättre på att bemöta kund. Vi ger något tillbaks till kunden, inte bara lösa deras problem.” Ulrika Näsvall, Privatmarknadschef, VK Media
Fullständigt kursprogram
skräddarsys efter era förutsättningar
Dag 1
Att vara receptionist på ett träningscenter: din roll
- Vad är egentligen ditt uppdrag?
- Det personliga intrycket – klubbens varumärke
- Nyckelsituationer – mötet i receptionen och rundturen
Kundservice: att få medlemmarna att känna sig speciella
- Vem är kund?
- Din attityd
- 3 checkfrågor för alla kundkontakter
- Effektiva beteenden i praktiken ÖVNING: Första intrycket
Kundmötet på klubben steg för steg
- Första Intrycket
- Starta Dialog
- Behovsanalys
- Presentation
- Avslut
- ROLLSPEL: Öva i olika kundsituationer
Att våga och att lyckas med merförsäljning
- Vad kan vi sälja?
- Argument för olika produkter
- Att känna sig trygg i försäljningsrollen
- Säljsamtalet steg för steg
- Hur hantera invändningar?
- ROLLSPEL: Öva att sälja PT.
Så hanterar du klagomål
- Missnöjda kunder är viktiga kunder – de ger oss feedback på vad vi kan bli bättre
- Hur återvinner du en missnöjd kunds förtroende?
- Att hantera ett klagomål steg för steg
- ROLLSPEL: Hantera ett klagomål.
Hur få medlemmarna att rekommendera klubben till andra?
- Vad krävs för att medlemmarna ska vilja tipsa andra?
- Hur göra det superenkelt att tipsa?
Så tar du hem en av Sveriges bästa kurser – steg för steg
Fråga efter offert
Bolla kursbehov kostar inget…
beskriv kort ämnet, ca antal deltagare samt andra funderingar du har. Fyll i formuläret nedan eller maila internkurs-at-conferator.se
Ett kort samtal per telefon …
…för att förstå ert upplevda behov av kunskap och träning. Vi bedömer om vi kan hjälpa er givet förutsättningarna.
Du får ett förslag med omfattning och prislapp
Offert med exempel på beprövat kursinnehåll.
Vi förbereder och anpassar
Om vi går vidare…
…får du våra stöddokument som kan hjälpa dig att avgränsa behov och mål med kursen men även planera för det praktiska runt en kurs.
Förstudie: Förberedande frågor
Vi sänder ut några frågor till deltagarna. Dels för att få in exempel, få höra individens egen uppfattning om ”problem” samt dennes förmåga att hantera dessa. Dels för att få deltagaren att ”logga in” på frågeställningarna.
Telefonsamtal mellan beställare och utbildare
Deltagarsvar tolkas av utbildare och diskuteras med dig som uppdragsgivare. Dessa sammanvägs med utbildningsinsatsens specifika mål. Detta ligger till grund för utformning av kursinnehållet.
En förberedande uppgift kan skickas ut till deltagarna om så beslutas
Själva kursen och efterarbete
Själva kursen
Det som bl a är viktigt är övningar samt i vissa fall diskussioner i gruppen under ledning av en erfaren coach.
* Kurs: kunskap, verktyg och övningar.
* Skapa individuell handlingsplan. Vad behöver jag träna på.
* Stöd och råd till ansvarig chef för att befästa ny kunskap och stötta nya vanor.
Deltagarna arbetar …med gemensamma och individuella hemuppgifter där varje individ tränar på det som kommit fram.
Utvärdering och hur håller ni det ”vid liv”
Kvalitativ uppföljning av insatsen mot dess mål. Finns möjlighet till kvantitativ mätning som ligger i linje med insatsens mål behöver dessa bestämmas i god tid före kursstart.
Fördelar med beställa en internkurs från Conferator
Enkelt, kostnadseffektivt och högre effekt
Redan vid 5-6 deltagare kan kostnaden per person vara lägre än motsvarande öppen utbildning.
Samtidigt blir effekten ofta avsevärt högre. Skälen är
1. vi fokuserar på det som är viktigt för just er
2. vi använder exempel från er verklighet
3. vi ”värmer upp” deltagarna i förväg om ni vill
4. vi planerar redan i förarbetet för hur ni för in de nya kunskaperna i det dagliga arbetet.
Genomtänkt process och beprövade kursupplägg
Under många år har vi arbetat för att göra det enkelt för dig som kund att vara delaktig i din egen viktiga utbildningssatsning.
Vi arbetar för att göra er utveckling till något konkret, inspirerande och utvecklande. För att er utbildning ska ge resultat direkt i er verklighet – meningsfulla kunskaper som är lätta att ta till sig. För att ge er en injektion i er utveckling!
Mycket meriterade och engagerade utbildare
Utbildningsledare från Conferator har gedigen teoretisk kunskap och lång praktisk erfarenhet. De håller sig uppdaterade och vet vad som gäller i dagens privata och offentliga verksamhet. De kan förmedla insikter och kunskaper, men också beröra, inspirera och mana till eftertanke.
Ni möter alltid en initierad och intresserad utbildningsledare som kan och vill föra en utvecklande dialog kring vad som är viktigt för just er…
Kunder
Bra upplägg och lagom tempo. Många bra verktyg. Mycket kunnig utbildare och inger ett lugn i lärandet. Många små enkla knep i både tal och kroppsspråk. Proffsigt företag med goda värderingar.
Jag fick verktyg och nya synsätt för hur vi ska agera i olika situationer med kunder. Jag ger pedagogiken en 5a och lokal med förfriskningar en 4a.
Mina förväntningar om att få handledning gentemot “besvärliga kunder” infriades. Rekommenderar kursen och önskar det var fler dagar!
Jag fick konkreta verktyg att använda i mitt dagliga arbete.
Fick definitivt bra verktyg och större inblick his människor med problembeteende. Bra teori och att kunna ställa frågor. Övningar var bra sätt att aktivt testa funktion/användandet. Utbildaren var väldigt framåt och tydlig med väsentlig information. Även dokumentationen var bra med checklistor exempel på frågor att ställa och är bra för att kunna gå tillbaka. Jag är nöjd, får med mig mycket information i bagaget. Något kallt i rummet. Rekommenderar kursen!
Jag fick verktyg och hur jag ska tänka när jag inte lyssnar eller blir arg på kunder. Jag tyckte allt var bra och rekommenderar kursen till andra
Kontakta mig, jag vill veta mer.
Frågan är fri
Det är rejält lönsamt från 4-5 deltagare att ta hem en utbildare till er. Därtill läggs värdet att få fullt fokus under kursen på ert behov och speciella förutsättningar.
Ring 08-441 80 00, maila peter.alvendal-at-conferator.se eller fyll i formuläret så pratar vi om det.
Det kostar inget, men kan definitivt ge dig fler insikter, nya möjligheter och bättre resultat!
Peter Alvendal, Senior partner